BUD

Våra budbilar och budlastbilar utför dina transportuppdrag, dygnet runt, året om. De utför dag 0 leveranser, dvs transporterna utförs samma dag som du gör bokningen. Du kan självklart förboka ett transportuppdrag till att utföras en viss dag eller tid eller ringa oss direkt när behovet uppstår för en direkleverans. Transport med våra budbilar är ett snabbt, säkert och prisvärt leveransalternativ. Samma bil hämtar och levererar godset utan omlastning. Budcompanietts budavdelning består både utav allt från cykel- och mc bud till person & skåpbilar samt tunga lastbilar och lastbilar med släp.

Vi har mestadels egna anställda chaufförer samt ett fåtal anslutna åkare med egna fordon som är knutna till vår budväxel och trafikledningsprogram. Samtliga åkare har ett skriftligt transportörsavtal gentemot Budcompaniett som reglerar bland annat ersättning, miljöpolicy, trafiksäkerhetspolicy, krav på F-Skattsedel samt trafiktillstånd för godstransporter. Vi har ur kvalitets och utvecklingssynpunkt en fördelning på ca 85 % anställd personal och 15 % anslutna åkare. Totalt förfogar vi över ca 60 resurser på vår budavdelning.

FASTA TURER

Levererar du gods varje dag? Låt oss utföra dina transporter istället. På så sätt slipper du både inköp av fordon samt att ha egen anställd personal. Våra budbilar kan hämta godset hos dig de tider och dagar som passar er verksamhet bäst. Flexibilitet är en av våra styrkor.
POSTHÄMTNING

Vill du få posten hämtad och lämnad? Det är skönt för personalen att slippa detta. Frigör dem från denna syssla och låt dem ägna sig åt sådant som ni tjänar pengar på istället. Vi hämtar och lämnar posten på ert postkontor.
 
DISTRIBUTION

Budcompaniett erbjuder snabba och prisvärda transporter inom Stockholm och Mälardalen med våra egna bilar. Inom postnummerområde 10-19 har vi två distributionsavgångar per dag från vår terminal. Orderplockning sker morgon och lunch av våra noggranna orderplockare. Det innebär att våra kunder kan få leverans samma dag som vi får ordern. Skillnaden mellan att skicka paket med oss och någon av de större distributionsföretagen är att vi har ett lägre distributionspris och att vår distribution inom Stor Stockholmsområdet sker samma dag som beställningen görs. En enkel kedja, i en mindre organisation och med effektiv logistik gör det lätt för oss att överblicka och hålla reda på var godset befinner sig. Vi hämtar gods hos Er, kör det till vår terminal för distribution, lastar om det och samkör med andra kunders transporter. Våra distributionsbilar svarar var och en för sitt område och kör alltid på samma område, vilket ger oss god lokalkännedom och bra kontakt med de lokala företagen på plats.
KVITTENSER

Vi erbjuder våra kunder att antingen få sina transporter utförda med en vanlig utskriven fraktsedel eller med en elektronisk fraktsedel via vårt orderhanteringssystem. Vad Ni än väljer kan ni alltid se de påskrivna fraktsedlarna via vår hemsida. Fraktsedelsök görs via order/ fraktsedelsnummer. Detta är självklart en kostnadsfri tjänst. Påskriven fraktsedel fungerar som ett kvitto på utförd transport.
LAGER & TERMINAL-
VERKSAMHET
Vi har två högt säkerhetsklassade tredjepartslogistiklager om ca 6500 m2, inklusive kyllager där vi lagerhåller produkter åt våra kunder. Dessa är både försedda med inpasseringssystem, larm och kameraövervakning samt värdebur för högvärdegodset.
PRISER

Per den 1/3 justerar vi vår prisbild med 3,8% enligt Svenska åkeriföreningens index T08SÅ11.

• Skatt på drivmedel
• Tullavgifter
• Kollektivavtals enlig löneökning för chaufförer.
• samt generella ökade kostnader på inköp.

 
 
 
Image
GROSSHANDLARVÄGEN 3, 120 44 ÅRSTA
08 648 88 90
ORDER@BUDCOMPANIETT.SE