DET HÄR ÄR BUDCOMPANIETT

Budcompaniett AB startades år 1988 av Owe Larsson. Idag är vi ett av Stockholms största budbolag, men vi har kvar det lilla företagets personlighet. God service, hög kvalitet, nära kundrelationer och skräddarsydda lösningar är våra främsta styrkor. Hos oss är du som kund alltid i fokus. Vi ska ha branschens nöjdaste kunder, så enkelt är det!

Att anlita Budcompaniett är en angenäm upplevelse, som kund märker du vårt starka engagemang. Vi vill också att du skall känna dig helt lugn. Vi tar hand om din försändelse och ser till att den kommer fram i rätt tid och rätt skick. Här är våra medarbetare vår viktigaste resurs. Alla medarbetare delar vår värdegrund när det gäller service och bemötande. Vi känner våra kunder och tvärtom, vilket borgar för ett gott samarbete.

En annan styrka är vår flexibilitet, för oss är olika typer av transporter inga problem. I fordonsparken som består a ca 70 fordon, finns allt från budbilar och lastbilar till cyklar och motorcyklar. Vi hittar alltid den bästa lösningen för oss att ta oss fram i den ibland snåriga trafiken. Vårt perfekta läge i Årsta, med direkt åtkomst till Stockholms stora transportleder, är en verklig fördel.

I augusti 2020 gick Budcompaniett samman med Best Transport. Tillsammans kommer vi att erbjuda både små och stora kunder en unik tillgänglighet och kapacitet för ännu snabbare och pålitligare leveranslösningar.

VÅRA KUNDER
I vår kundkrets ingår alla slags företag, t ex dataföretag, reklambyråer, tryckerier, livsmedelsaffärer och cateringföretag. Ingen kund är för stor eller för liten för oss.
TEKNIK I FRAMKANT

Med hjälp av modern teknik kan vi hantera fler transporter med samma antal fordon samt minimera antalet tommil. Varje transportenhet är utrustad med kommunikationsradio för att på ett smidigt sätt kommunicera med trafikledning samt gps-enhet för att vi alltid skall ha koll på var just Din försändelse befinner sig.

Genom att alla bilar är utrustad med en fordonsdator med GPS-funktion kan vi styra uppdragen direkt till bilen. Ett nytt uppdrag kommer upp i förarens handenhet, som accepterar, avrapporterar och tar kvittens direkt via handenheten. Kvittensen blir efter några sekunder synlig i våra system med exakt klockslag för leverans, vilket ytterligare bidrar till att du kan känna dig helt säker med att vi vet var ditt paket befinner sig, och efter leverans – vem som tagit emot det! Kunder kan även kostnadsfritt lägga upp ett eget webkonto hos oss, där man kan följa sina transporter och förarens rapporteringar samt få ut information och statistik om utförda uppdrag.

Kontakta ossBoka bud idag!
 
MILJÖ OCH KVALITÉ
Budcompaniett AB ska i sin verksamhet arbeta för ett så miljövänligt samhälle som möjligt genom att effektivisera alla resurser och enheter. Vi vill bevara en ren miljö och arbetar i enlighet med ISO 14001 & 9001.

  • Produktion

    Vår produktion ska utvecklas så att miljöpåverkan blir minimal.

  • Miljöaspekter

    Vi ska genom kunskap och engagemang alltid väga in olika miljöaspekter i situationer som rör arbetet.

  • Policy

    Vi ska genom vår policy även informera våra underleverantörer.

  • Miljöarbete

    Vi ska ständigt försöka att förbättra vårt miljöarbete.

  • Teknik

    Vi ska alltid ligga långt fram inom tekniken så att vi vet var våra bilar är, på bästa sätt samplanera körningarna, använda rätt fordonstyp och närmaste fordon för uppdraget.

  • EURO 6 - Motorer

    Vi ska alltid ha en modern och väl underhållen fordonsflotta, eftersom moderna motorer bidrar till mindre skadliga utsläpp. Detta bland annat att vi under 2013 börjar använda det senaste inom dieseldrivna motorer – EURO 6.

VISION
I vår kundkrets ingår alla slags företag, t ex dataföretag, reklambyråer, tryckerier, livsmedelsaffärer och cateringföretag. Ingen kund är för stor eller för liten för oss.

Image
 
 
Image
GROSSHANDLARVÄGEN 3, 120 44 ÅRSTA
08 648 88 90
ORDER@BUDCOMPANIETT.SE